Klasy 5a i 5b świętowały dziś ŚWIATOWY DZIEŃ CZEKOLADY. Z tej okazji udaliśmy się do Manufaktury Czekolady na edukacyjne warsztaty czekoladowe.
Manufaktura Czekolady to pierwszy w Polsce zakład, w którym czekolada jest produkowana ręcznie bezpośrednio z ziarna kakaowca. Cały proces produkcji ma miejsce pod
Dnia 28.03.2022 odbył się w naszej szkole Dzień Eksperymentów. Uczniowie klas 1-3 przy wsparciu nauczycieli przygotowywali w swoich klasach stanowiska naukowe, na których wykonywali przygotowane wcześniej eksperymenty. Na ten jeden dzień sale lekcyjne zamieniły się w laboratoria chemiczno-fizyczne, a lekcje obfitowały w doświadczenia
Mimo że kalendarzowa wiosna już przyszła, to pogoda nas nie rozpieszcza. Z tą sytuacją zmagają się też ptaki i zwierzęta, które czekają na wiosenne pożywienie. W klasie 6a uczniowie postanowili zaradzić temu problemowi i na lekcji techniki zbudowali karmniki. Uczniowie chcą jeszcze przed nadejściem cieplejszych dni wesprzeć ptaki, które tak jak i
29 marca 2022 r. uczniowie klas 6-8 mieli przyjemność obejrzeć spektakl muzyczny pt. „Mały Książę” na scenie warszawskiego teatru Scena Relax. Dla jednych, musical był miłą formą powtórki z lektury obowiązkowej, dla innych natomiast , ciekawym wprowadzeniem do świata Małego Księcia, przed omawianiem lektury. To niewielkie, kulturalne
Laureatami konkursu zostali: Aleksander Jacaszek, Norbert Piotrowski, Zuzanna Bednarek, Alessia Pucci, Jan Zapaśnik, Tymoteusz Turzyński, Michalina Mazur, Katarzyna Olędzka, Szymon Serba, Mikołaj Jastrząb, Katia Janczukow, Alex Nyguen. Uczniowie są zwolnieni z egzaminu z języka angielskiego i rekrutacji do liceum.
Gratulujemy!!!
Wiosnę rozpoczęliśmy od najbardziej wiosennego utworu w kanonie muzyki klasycznej, czyli od Wiosny z cyklu Cztery Pory Roku A. Vivaldiego. Uczniowie klas drugich tworzyli w grupach swoje własne instrumentacje do utworów, dzięki czemu mogli poczuć się, jak prawdziwi kompozytorzy. Na zdjęciach uczniowie klasy 2a.
Natalia - nauczycielka muzyki
W czwartek, 24 marca klasy 1a i 1d wybrały się do wyjątkowego miejsca na mapie Warszawy. Trafiliśmy do wybudowanej po koniec XIX wieku kamienicy przy ul. Szpitalnej, w której ponad sto lat temu Emil Wedel otworzył fabrykę czekolady. To niezwykłe miejsce zachwyciło również nas. Mieliśmy okazję wziąć udział w warsztatach, na których
Znamy język polski. A jaka jest Twoja supermoc? Mówi się, że jeden z popularniejszych poliglotów – J.R.R. Tolkien znał aż 30 języków. Przyszło mu jednak skapitulować w konfrontacji z językiem polskim. Nasza ojczysta mowa, jak potwierdza jego przykład, najeżona jest trudnościami czającymi się zarówno w pisowni, jak i wymowie wyrazów.
Kanon to rodzaj techniki, w której linię melodyczną powtarzają kolejno wszystkie głosy. Takie ćwiczenie wymaga bardzo dużej podzielności uwagi. Dodatkowo utrudniliśmy sobie zadanie poprzez dołożenie gestów. Jak nam to wyszło? Oceńcie sami :)
Natalia – nauczycielka muzyki
Erno Nemeczek z „Chłopców z Placu Broni” Ferenca Molnara to dziecięcy bohater, który swoim patriotyzmem i zaangażowaniem poważnie zainteresował piąte klasy.
Niby tylko chłopięca zabawa, niby tylko mały plac przeznaczony pod budowę, a jednak… „ojczyzna”, za którą Erno Nemeczek oddał życie. Czy warto? Na to pytanie próbowali odpowiedzieć piątoklasiści.
oraz Gang Niewidzialnych Ludzi” Rafała Kosika to młodzieżowa książka science fiction. Uwikłana tajemnica, magiczne przedmioty i niezwykłe wynalazki zainspirowały klasę 6A do stworzenia lapbooka, dzięki któremu mogliśmy poczuć się jak prawdziwi detektywi. Zaklejone koperty, małe skrytki i labirynty kieszonek, czekały, aby zaspokoić ciekawość
Przygotowując się do nadchodzących ferii zimowych uczniowie klasy 3a realizowali projekt na temat ich ulubionych sportów zimowych, zachęcając kolegów i koleżanki do spróbowania swoich sił w tych dyscyplinach w trakcie ferii. Przygotowali szczegółowe opisy wybranych sportów, zdjęcia, plakaty i prezentacje. Powstały nawet filmy z
Wychowanie fizyczne (WF), tak jak inne przedmioty szkolne, powinno przygotować uczniów do funkcjonowania we współczesnym świecie, a także do pełnienia różnych ról społecznych. Powinno dać dzieciom i młodzieży solidne fundamenty zdrowia, rozwoju fizycznego i sprawności motorycznej, ale również wyposażyć w kompetencje