Logo pro beanusik i akademiaPRZYCISK wejdz

 

button

 

 

Wieści z pracowni konstruktorów

Zapraszamy na kolejną odsłonę prac powstających na małym i dużym konstruktorze. Znany już zestaw Fischertechnik zobaczycie w postaci karuzeli z różnymi prędkościami i kierunkami obrotu. Z klocków Lego Mindstorms zbudowaliśmy Shooterbota. Udoskonalił go Chang, przez co powstała słynna „Changomachina”. Oczywiście sterujemy nią zdalnie wykorzystując komputer (Bluetooth), ale często używamy również zwykłego telefonu z odpowiednim oprogramowaniem. Trzeba tu pochwalić pracę Filipa Kosteckiego. Jeszcze bardziej zaawansowaną technologię przedstawił Krzysztof Lasocki. Wykorzystując czujnik ruchu z zestawu NXT 2.0 zaprezentował nam powstawanie w czasie rzeczywistym wykresu odległości. Tyle u nas techniki, że nawet listę obecności sprawdzamy w Excelu. Piotr Kołodziejski stworzył specjalną tabelę liczącą nie tylko frekwencje, ale również punkty za osiągnięcia. Jasno wtedy widać, kto jest programistą, a kto bardziej konstruktorem. Filip Kostecki zmontował nagrane filmiki, dołożył teksty i muzykę. Wiele jeszcze osób pracuje w naszej pracowni konstruktorów, ale za długo by o tym pisać. Zapraszamy na filmy. Jeden z zajęć w klasach 4-6, a drugi to „Inwazja na Lego City” z małego konstruktora.

Łukasz Przanowski

Ożywiamy roboty

Uczniowie klas czwartych i piątych podczas koła informatycznego budowali w zespołach roboty z klocków Lego Mindstorms. Zajęcia te wymagały od naszych uczniów zdolności logicznego myślenia, wyobraźni przestrzennej, kreatywności oraz sprawnej pracy zespołowej. Teraz uczniowie przystąpili do II etapu tworzenia robotów, a mianowicie ,,ożywiania”: czyli programowania, tak by robot się poruszał i samodzielnie wykonywał powierzone mu zadania. Zamieszczone filmy demonstrują ich pierwsze sukcesy.

Funkcjonalne AGD

To już druga odsłona urządzeń skonstruowanych przez uczniów naszej szkoły na zajęciach „Mały konstruktor”. Tym razem uczniowie projektowali kuchnię, która poza meblami została wyposażona w lodówkę z alarmem ostrzegającym przed zbyt długo otwartymi drzwiami, a także pralkę, z możliwością programowania w dowolny sposób przez jej użytkownika. Nasi mali konstruktorzy razem ze swoim mentorem Panem Łukaszem Przanowskim używają rozwiązań Fischer technik do przedstawienia maszyn dostępnych np. w fabrykach, laboratoriach czy naszych domach, często wzbogacając je o nowe funkcje, których my dorośli nigdy byśmy nie wymyślili.

dyr Izabela Stelmasiak

Robo Lab

Uczniowie klas 0 – 3 w ramach zajęć „Mały konstruktor” prowadzonych przez Pana Łukasza Przanowskiego pracują z zestawem Robo LT Beginner Lab składającym się z ponad 200 elementów. Za pomocą czujników (fototranzystora i przycisków), silników czy wskaźników, uczniowie konstruują osiem łatwych do zrozumienia modeli, takich jak latarnia morska z migającym światłem, światła drogowe, karuzela czy automatyczne drzwi. Oprogramowanie Robo Pro Light pozwala na szybkie i łatwe programowanie budowli czy maszyn, tak aby mogły symulować pracę na wzór tych prawdziwych. „Ożywianie” konstrukcji za pomocą komputera sprawia naszym uczniom największą frajdę, uwielbiają patrzeć jak stworzone przez nich dzieła wykonują polecenia i zachowują się w określony sposób. Jeszcze nie zdają sobie sprawy, że fizyka z którą obcują na zajęciach jest wielką przygodą, a nie zmorą za jaką uważają ją gimnazjaliści. Modele prezentują prawa mechaniki, statyki, pneumatyki, a jednocześnie dzieciaki bawiąc się nimi nie czują presji szkoły. Uczą się jakby przypadkowo, nie do końca mając świadomość. Przed nimi kolejne zestawy, każdy trudniejszy i  wymagający nowej wiedzy.

Poniżej zamieszczamy zdjęcia prezentujące ich dzieła i krótkie filmy.

dyr. Izabela Stelmasiak

p1100871.jpg
p1100868.jpg
p1100866.jpg
p1100864.jpg
p1100863.jpg
p1100862.jpg
p1100872.jpg
p1100880.jpg
p1100890.jpg
p1100885.jpg
p1100884.jpg
p1100882.jpg
p1100942.jpg
p1100938.jpg
p1100937.jpg
p1100936.jpg