W dniu 25.01.2025 klasy piąte uczestniczyły w spotkaniu z funkcjonariuszką policji. Miało ono na celu zwiększenie świadomości uczniów na temat zagrożeń związanych z cyberprzemocą. Podczas warsztatów omówiono, czym jest cyberprzemoc, jakie formy może przybierać oraz jakie konsekwencje prawne grożą za jej stosowanie. Uczniowie
23 stycznia klasa 7A uczestniczyła w wystawie Titanic: The Artifact Exhibition. Jak sama nazwa wskazuje, ekspozycja dotyczyła losów statku RMS Titanic, który zatonął w nocy z 14 na 15 kwietnia 1912 roku podczas dziewiczego rejsu do Nowego Jorku. Była to wystawa wyjątkowa, gdyż zawierała autentyczne eksponaty wyłowione z głębokości 3800 m. Wśród
Na zakończenie pracy nad lekturą dodatkową „Harry Potter i kamień filozoficzny” uczniowie klasy 5c wzięli udział w emocjonującej bitwie o puchar domów. Każdy uczeń został przypisany do jednej z czterech drużyn: Gryffindoru, Slytherinu, Hufflepuffu lub Ravenclaw. Wydarzenie przybrało formę teleturnieju, w którym uczniowie, pracując zespołowo,
W dniu 17 stycznia klasa 5C miała okazję uczestniczyć w bardzo ciekawej lekcji:„Konspiracja. Mały sabotaż.” w Muzeum Powstania Warszawskiego. Uczniowie poznali definicję konspiracji oraz miejsca, w których można było schować wiadomości. Podczas warsztatów jak prawdziwi detektywi szukali ukrytych w różnych przedmiotach karteczek z informacjami. Wszyscy poradzili sobie znakomicie. To była wspaniała lekcja historii.
Karolina wychowawca klasy 5c
Uczniowie klas czwartych wzięli udział w warsztatach organizowanych przez Muzeum 'Polin'. Mogli dowiedzieć się jak gra się w drejdla? Czym jest frucka? Dlaczego w niektórych polskich wyliczankach słychać jidysz? Druga grupa poznała ciekawostki związane z kuchnią żydowską i uczyła się zaplatać chałki. W ramach zajęć zwiedziliśmy również fragmenty wystawy stałej.
Marta nauczycielka języka polskiego
W poniedziałek 13 stycznia 2025 r. klasy 5 wraz z wychowawcami wybrały się na Niewidzialną Wystawę w Warszawie. To niezwykłe doświadczenie, pozwoliło dzieciom zanurzyć się w świat osób niewidomych, jak również zwrócić uwagę na codzienne wyzwania, z jakimi mierzą się osoby z niepełnosprawnością wzroku. Podczas zwiedzania
Gdy po raz pierwszy (z 10 lat temu) przyniosłam 6 tabliczek czekolady na lekcję matematyki chciałam podzielić się z uczniami nowopoznanym zadaniem ze Szkoły Edukacji. Zadaniem praktycznym, w ramach, którego wchodzący do klasy uczeń nim usiądzie do stolika musi zdecydować, przy którym przypadnie mu największa porcja. Umiejętność
W dniu 9.01.25 odbyły się zajęcia edukacyjno-profilaktyczne z zakresu zagadnień zawiązanych z cyberprzemocą oraz odpowiedzialnością karną nieletnich. Funkcjonariuszka Policji na spotkaniu z klasami czwartymi omówiły zagrożenia, wskazały, jakie zachowania mogą narazić uczniów na odpowiedzialność karną, przypomniały o najważniejszych zasadach bezpieczeństwa.
Przed świętami Bożego Narodzenia w klasach 1a i 1c odbyła się wyjątkowa lekcja - wspólne śpiewanie kolęd w języku niemieckim i hiszpańskim. Grupa niemiecka zaśpiewała „Kling, Glöckchen, klingelingeling”, a grupa hiszpańska „Mi Burrito Sabanero”. Zajęcia miały charakter świąteczny. Ich celem był rozwój umiejętności językowych oraz zapoznanie
Z radością dzielimy się piękną wiadomością – otrzymaliśmy wzruszające podziękowania od Domu Dziecka za dary, które wspólnie przygotowaliśmy na święta. W swoich słowach podkreślili, jak ważne dla dzieci jest to, że ktoś o nich pamięta i chce podzielić się cząstką siebie. Wasza hojność i serce sprawiły, że święta były dla nich pełne radości, ciepła i
W dniu 31 października 2024 roku uczniowie klas V z Prywatnej Szkoły Podstawowej nr.51 w Warszawie wyruszyli na wycieczkę szkolną do Muzeum Narodowego. Początek nie zapowiadał się zbyt dobrze, muzeum kojarzyło się wszystkim z nudnym miejscem, bo co może być intrygującego w średniowiecznych, czy renesansowych dziełach sztuki?
Święta już za pasem, a z tej okazji w szkole przy ulicy Włodarzewskiej odbył się apel bożonarodzeniowy. Zaczęliśmy od zapoznania się z krótką historią kolęd i pastorałek. Dowiedzieliśmy się skąd pochodzą i dlaczego je śpiewamy. Następnie zarówno nauczyciele, uczniowie, pracownicy i dyrekcja zaśpiewali kilka kolęd i piosenek świątecznych w języku
W naszej szkole w klasach 1-3 odbył się konkurs języka niemieckiego pt. „Kaligramy Bożonarodzeniowe”. Konkurs pozwolił uczniom wyrazić swoje umiejętności językowe oraz twórcze zdolności w nietypowy sposób. Celem było połączenie języka niemieckiego z wyrazem artystycznym, a tematem przewodnim symbole i tradycje związane z okresem Świąt